Vakna med the voice...

För något år sedan när jag paratade med Emilie i telen sådär runt sju på morgonen när jag slutat jobba natt så minns jag att hon sa att hon tittade på detta program och hon brukade följa det... Jag förståd absolut inte hur till en början, men nu är ju inget annat än att det hör till att man tittar på detta på morgonen, de dagar jag inte jobbar dagpass då. Nu är jag ju inte riktigt ledig då.. Jag har surt nog ryckt slut ryggen..

I Tisdags jobbade jag och Hanna Häglund med varandra igen, (jag vill ju och tycker att hon ska få ett vikariat för hon kan alla bättre än andra, och hon är där minst lika mycket) Iaf så hade vi det för jävla fullt upp på morgonen, vi hade dubbelturen, jag hade ju delad tr så jag skulle gå hem halv tolv på timmar, vårat jobb var uppdelat som så att 3 st skulle tas upp, varav 2 st beräknas ta mellan 20-25 min, vilket jag anser är absurt, då man faktist vill prata och göra sig god tid till människor, och den 3:e 60 min.(Detta är enligt papper, inget som vi bestämmer, och på detta 2(!) duschningar på 2 andra och sedan 2 toalettbesök och minns jag inte fel så var det nog en till tillsyn. Vem klarar av det på så några timmar? Och ena duschen beräknas ta 30 min, men det tog lite mer än 1 tim, närmare 1 / 1 ½, så vi var tvungen att ringa och be om hjälp med den andra duschen osv, och tur att man har såna arbetskamrater som dom vi jobbar med. Men här iaf så rök vi och slet som tusan, eftersom det är en väldigt tung kund och inte alls arbetsanpassat i lägenheten osv. Både jag och Hanna var helt slut när vi var klar där och ont i ryggarna, Hon sån tur att det inte blivit värre.. Men mitt vart bara värre och värre.. Hon borde också vila sig ifall hon skulle bli sämre så man inte sliter ihjäl sig.. Man ska tänka på att man kunna jobba i flera år framåt också..

Jag gjorde försök att jobba även onsdagen men fick avsluta dagen efter några tim.. Det funkade liksom inte, och dom andra ville inte jag skulle chansa nå mer så det inte skulle bli värre.. Det fanns ingen tid hos läkare då, utan fick en igår. En snabb förenklad förklaring av mina koor i ländryggen som öppnat sig, och genom disken så pressas massa ut mot nervroten, så därför måste jag svanka när jag sitter osv, jag känner mig som en fjolla, annars så öppnas dom igen och igen som ett öppet sår.. Så jag har fått övningar som jag ska göra hemma, armhävningar med svank i säng, när jag sitter ska jag ha en dubbelvikt kudde bakom ryggen långt ner, armhävningarna ska göras 3x 5 om dagen tills på måndag till en början då. Jag skulle egenltigen ha jobbat i helgen.. Jag blir tokig av att bara ligga ehmma såhär.. så rastlös.. och alla jobbar.. i stort sett..! Men det får bli många promenader istället.. Är mycket skönare för ryggen det också efter att jag har rört på mig.. så kanske jag slipper slänga i mig massa tabletter och voltaren salva.. Såg by the way att man inte kan sola på 2 veckor efter att använt sådan salva! Damn.


Tänker på Becca och Emma så fort jag hör ordet Farmville

 

Köket är klart nu iaf.. man funderar ju hur vissa snickare arbetar.. Men men.. Jag upptäckte att Kenzo hade ett sår bak i naken igår när vi låg ute här på filt med vatten, musik och en borste.. Så det blir lite aloe vera smörj och hålla koll hur det utvecklas.. Klanten springer ju in i pinnar osv  om vartannat..

Nä.. nu blir det lite rygg gymnastik och sen ner till polisesein och anmäla min cykel och denna svarte man.. Det får jag förklara nörmare senare för jag klarar inte av att ligga såhär längre... Man kan inte ens skaka loss till musik! Jag älskar denna låt, den är så skön att dans till.




Nu ska jag och kenzo runt tjärn en sväng.. lr 2...







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0